Ahad, 21 April 2019

KISAH HATIKU

Assalamualaikum, duhai hatiku...

Hari ni aku nak buat sesi luahan sikit. Luahan hati yang sepatutnya aku pendam sedalamnya, tapi aku tetap nak luahkan juga. Aku pilih untuk luah di Luahan Kata ni sebabnya aku tahu yang si dia mungkin takkan baca. Tak, dia memang tak akan baca, aku yakin tu.

Sebenarnya, aku jatuh suka pada seseorang. siapa? Nama dia biarlah rahsia. Perasaan ini tak pernah aku rasakan dulu. Walaupun aku akui, yang aku pernah jatuh cinta dahulu, tapi tidak sekuat ini.

Aku dah lama pendam perasaan ni. Ianya hadir tanpa kuduga di saat umurku masih mentah, iaitu di zaman sekolah menengah rendah ku. Pada mulanya aku hanya beranggapan ianya sekadar cinta monyet, cinta yang sekadar untuk main-main. Yelah, waktu itu adalah waktu remajaku. Sudah tentu aku ingin bercinta.

Aku pendam waktu tu, mengatakan yang aku tak akan suka dia, walhal semua tingkah lakunya aku tahu. Makanan kegemarannya, hobi dia, cita2 dan sebaginya. Malah aku selalu memerhatikannya. Semua yang dia lakukan, semuanya akan aku ketahui.

Sampai lah satu masa, aku tidak dapat lagi pendam perasaan ini, seperti hari ini. Aku luahkan perasaanku padanya. Disitulah dapat dilihat betapa bodohnya aku. Bukan berani, tetapi sengaja mencipta jurang malu sendiri. tentu sekali dia menolakku. Almaklumlah aku ini bukannya cantik persis Dato' Siti Nurhaliza. Sekadar pipit yang cuba berimpian menjadi merak kayangan.

Hatiku retak. Apabila cinta pertamaku ditolak, sememangnya sakit. sangat sakit sehingga aku rasakan bahawa dunia ini terlalu kejam buatku.Menangis usah dikata. Air mata ku kering jadinya. Tetapi aku redha. Dia bukanlah ditakdirkan untukku. Aku membawa diri. Berpindah ke terengganu merupakan keputusanku supaya aku dapat melupakannya. Supaya bayangannya hilang dari wajahku, hilang dari duniaku...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan